Monit e-sklepów

addmin54 Bez kategorii

Monitorowanie e-sklepów – czym jest?

Monitorowanie sklepów internetowych jest działalnością, która w obecnych czasach ma bardzo dużą wartość. Działanie to szczególnie przyda się młodym biznesom. Monitorowanie e-sklepów pomaga zbadać funkcjonalność strony, jej płynność, przyjazność wobec użytkowników. Serwisy czy też różne aplikacje on-line poddawane są szeregom testów, aby sprawdzić, czy ich działanie jest prawidłowe. Testowaniu ulegają takie rzeczy jak: możliwość poprawnego zalogowania i wylogowania się, możliwość znalezienia konkretnego produktu, możliwość zrealizowania transakcji i przekierowania na stronę banku, możliwość zostawienia opinii o produkcie, intuicyjność rozmieszczenia różnych przycisków. Jeśli monit dotyczy na przykład banków sprawdza się też, czy przelewy zostały zrealizowane, czy można zmienić walutę etc. https://dealavo.com/pl/

Do czego służy monit e-sklepów?

Dzięki monitorowaniu e-sklepów dostajemy ważną informację – wiemy co działa, a co wymaga poprawy. Całodobowy nadzór nad stroną pokazuje, jakie są jej słabe strony i co można ulepszyć, aby była ona bardziej przyjazna dla użytkowników. Zwiększenie funkcjonalności serwisu wiąże się z poprawą jej jakości – a to o nią przecież chodzi. Stały monit sklepów internetowych pozwala prześledzić, czy występujące na stronie problemy generowane są, np. przez użytkowników korzystających z określonych przeglądarek internetowych czy też są błędem powstającym bezpośrednio na danej stronie. Takie monitorowanie ma przede wszystkim pozwolić na szybką niwelację błędów.

Monitoring konkurencji

addmin54 Bez kategorii

Mało osób zdaje sobie sprawę z zalet, jakie niesie za sobą korzystanie możliwości monitorowania cen konkurencji. Dzięki temu można dowiedzieć się naprawdę wielu ważnych rzeczy. Ręczne pozyskiwanie informacji nie tylko trwałoby długo, ale także nie byłoby tak efektywne, jak gotowe zestawienie wygenerowane przez odpowiedni narzędzie. Monitoring konkurencji, bo o nim mowa, jest więc nie tylko praktyczny, ale też ułatwia prowadzenie sprzedaży.

Monitoring konkurencji

Wyjście naprzeciw oczekiwaniom klienta i bycie lepszym od konkurencji dzięki niemu jest znacznie prostsze. Wiesz jakie działania podjąć, a jakie nie, dzięki czemu zyski ze sprzedaży produktów się zwiększają, a nie maleją. Monitoring konkurencji może wydawać się niepotrzebny, ale tylko osobom, które nie zajmują się sprzedażą, ponieważ dla nich jest on niezbędny na co dzień. Utrzymanie firmy jest trudne i jeśli nie przynosi ona zysków, to szybko może się to źle skończyć. Dzięki różnego rodzaju zabiegom obieg pieniądza w firmie jest stały, dzięki czemu firma nie traci płynności finansowej. Monitoring konkurencji jest więc niezwykle potrzebny każdej firmie i warto z niego korzystać. Skoro już mamy taka możliwość to czemu, by tego mnie robić. Jeśli istnieje metoda na to, aby sprzedaż naszych produktów nigdy nie malała, to trzeba z niego korzystać. Nic nie przyjdzie do nas samo. Jeśli sam nie zadbasz o sprzedaż w swojej firmie, to nikt Cię w tym nie wyręczy, dlatego mnie czekaj i działaj, a na pewno nie będziesz żałował. Wzrost zysku ze sprzedaży na pewno będzie satysfakcjonujący.Monitorowanie

Dlaczego warto prowadzić monitoring cen konkurencji?

addmin54 Bez kategorii

Prowadząc sklep internetowy bardzo ważne jest wyczucie. Nie tylko jeśli chodzi o asortyment i zatowarowanie sklepu zgodnie z tym co jest teraz na topie i się sprzedaje, ale także jeśli chodzi o ceny, przeceny i oferty promocyjne. Nic tak nie kusi konsumenta do dokonania zakupu jak modny produkt w super cenie. Na sprzedaży zawsze trzeba zarobić, ale cena nie może być też zbyt wysoka. Czy można sprawdzić optymalną cenę?

Monitoring cen konkurencji – co to daje?

Zwykle, aby ustalić cenę produktu bierze się pod uwagę koszty zakupu i marżę. Ale warto też wziąć pod uwagę co innego – ceny konkurencji. Można z powodzeniem prowadzić monitoring cen konkurencji https://dealavo.com/pl, tak aby konkurencyjna firma o tym nie wiedziała. Patrząc na ceny, a czasem nawet ilość sprzedanych sztuk można zobaczyć czy i cena w naszym sklepie internetowym jest tak samo kusząca dla konsumentów. Zwłaszcza, gdy sprzedajemy produkty z tej samej kategorii albo nawet takie same. Oczywiście konkurencja samą ceną nie jest korzystna, ale monitoring cen w innych sklepach da nam punkt odniesienia do ustalania naszych cen.

Analiza i poprawienie błędów

Gdy widzimy na jakim poziomie są ceny w innych sklepach i jeśli nasz sklep odbiega od tego poziomu warto do niego dorównać. Chodzi tutaj zarówno i niższą, jak i wyższą cenę. Gdy klient widzi niska cenę, a w innych sklepach ten sam produkt kosztuje więcej to zawaha się i odrzuci zakup, bo wyda mu się to podejrzane. Z kolei gdy cena będzie zbyt wysoka, a kilka innych sklepów na ten produkt taniej to konsument wybierze inny sklep. Dlatego warto monitorować i analizować ceny w branży.

Monitoring cen konkurencji

addmin54 Bez kategorii

Nie brakuje osób, które monitorują poczynania rywali z branży. Jest to coraz powszechniejsze. Aktualnie nie brakuje narzędzi, które ułatwiają wykonywanie tego zadania. Dlaczego warto to robić? Co trzeba sprawdzać, aby monitorowanie konkurencji było skuteczne? Te i inne kwestie zostały poruszone w poniższym artykule.

Oferowane ceny

Należy zaznaczyć, że nie brakuje ludzi, którzy sprawdzają poczynania rywali przede wszystkim po to, aby dowiedzieć się, jakie są oferowane przez nich ceny. To naprawdę bardzo dobre podejście do tematu. Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że dla Klientów to jeden z najważniejszych czynników w tym aspekcie dokonywania zakupów. Jeśli Wasze ceny będą zatem zbyt wysokie, to niestety musicie liczyć się z tym, że nie będziecie zarabiać konkretnych pieniędzy. Warto zatem sprawdzać, co dzieje się u konkurencji pod tym właśnie względem. Nie można o tym aspekcie zapominać. Dzięki temu będziecie oferować wymagania finansowe, które będą idealnie dostosowane do kwestii rynkowych.

Otrzymywany feedback od Klientów

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że warto sprawdzać również kwestie, które są związane z opiniami otrzymanymi przez Klientów na temat działania konkretnego sklepu. Na tej podstawie również można wysnuć bardzo wiele ciekawych wniosków. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wprowadzać rozwiązania, które są bardzo dobrze oceniane przez interesantów. Można też oczywiście zrezygnować z aspektów, które ogólnie nie cieszą się zbyt dobrą opinią. Taki feedback ma zatem rozmaite zalety. Warto doskonale zdawać sobie sprawę z tej kwestii.

Pozycje w wyszukiwarkach Google

Bardzo ważne jest również to, aby regularnie sprawdzać pozycje w najpopularniejszych wyszukiwarkach internetowych. Nie chodzi tylko o swoje notowania, ale także o notowania rywali. Jeśli bowiem inne sklepy będą bardzo wysoko w wyszukiwarkach, to mają większe szanse na zdobycie Klientów. W takiej sytuacji trzeba zatem podjąć odpowiednie kroki, które sprawią, że po prostu Wasze pozycję w Google się poprawią.

Źródło informacji: https://dealavo.com/pl/

Jak najlepiej monitorować konkurencję?

addmin54 Bez kategorii

Prowadząc swój biznes powinniśmy skupiać się zarówno na budowaniu odpowiedniej strategii, ale dodatkowo na monitorowaniu licznych działań konkurencji. Fachowcy zaznaczają, iż to główna podstawa doskonalenia wyznaczonego planu. Jest to dodatkowo stworzenie sporej przewagi na rynku. Powszechnie wiadomo, iż w natłoku licznych obowiązków oraz spraw do załatwienia monitoring szeroko pojętych działań konkurencji bardzo często schodzi jednak na drugi plan. Dzieje się tak dlatego, iż uważany jest on za mało istotny oraz nieprzynoszący jakiegokolwiek zysku. Ciekawostką staje się, że zdobyte w czasie analizy konkurencji poszczególne dane mogą w szczególności przyczynić się do sporego zwiększenia przychodów, a dodatkowo wejścia na nowo stworzony rynek.  

Zalety monitorowania konkurencji

Monitoring zróżnicowanych działań konkurencji to obowiązkowy aspekt działań podejmowanych w kluczowej (pierwszej) fazie tworzenia biznesu. Nie należy również zapominać o jego systematyczności w dalszych etapach działania. Takie działania pozwalają uzyskać odpowiedź co nowego można spotkać w branży, jak i również czy pojawiły się zupełnie nowe produkty i rozwiązania oraz czy poszczególna oferta przedsiębiorstwa jest przez cały czas aktualna. Następną zaletą monitoringu staje się przechwycenie występujących dobry praktyk. Jest tutaj mowa między innymi o zakresie obsługiwania klienta. Wskazane działanie umożliwia dokonać oceny występujących działań marketingowych oraz produktów, które zauważa się na tle naszej konkurencji. Tego rodzaju analiza ukazuje element przedsiębiorstwa do usprawnienia. Wtedy zdajemy sobie sprawę, że odpowiednio należy nad nim pracować i dokonywać potrzebnych korekt.

Współczesne narzędzia do analizy konkurencji

W Internecie możemy napotkać na przynajmniej kilka niezbędnych narzędzi przeznaczonych do analizy konkurencji. Niektóre z nich są bezpłatne bądź umożliwiają one zupełnie darmowe korzystanie z tak zwanej wersji podstawowej, a niekiedy okresu próbnego. Wskazuje się, że odpowiednio rozbudowaną analizę każdej konkurencji mamy możliwość uzyskać decydując się na skorzystanie z narzędzia dzięki któremu oprócz głównych informacji o stronie internetowej można również dowiedzieć się skąd między innymi pochodzi kanał social mediów.

Sprawdź https://dealavo.com/pl

Monitor cen do kontroli konkurencji czy zdrowej rywalizacji?

addmin54 Bez kategorii 0 komentarze/y

W przeciągu ostatniego ćwierćwiecza znacznie zmieniły się metody analizy konkurencji. Wprowadzono między innymi monitor cen, który jest analitycznym, wirtualnym i mobilnym narzędziem służącym do między innymi regularnego sprawdzania, jak wyglądają stawki sprzedażowe u konkurentów. Dużą zaletą tego narzędzia jest to, że działa na wpółautonomicznie, samodzielnie wyszukując i analizując część zgromadzonych informacji.

Kto korzysta z monitora cen?

W teorii nie ma branży, w której nie mógłby być zastosowany. Jego uniwersalność sprawia, że sprawdza się zarówno do kontroli cenowej w niszowych branżach, jak i do analizy cen wśród na przykład ogromnych supermarketów. Zasada jest jedna: tam, gdzie pojawiają się jakiekolwiek ceny, stawki, cenniki i koszty, można bez problemu skorzystać z takiej formy narzędzia w celu zebrania niezbędnych danych.

Kto korzysta z jego wyników?

W dużym skrócie: monitor cen pozwala regularnie sprawdzać stawki konkurencji w wybranych produktach, towarach lub usługach, a następnie grupować zebrane dane. Ich dalszą analizą zajmują się najczęściej sprzedażowi analitycy, ale z danych korzystają też marketingowcy, specjaliści od reklamy i wszyscy ci, którzy związani są z tworzeniem całościowej oferty sprzedażowej. Mając dostęp do informacji zebranych dzięki monitorowaniu cen konkurencji można w łatwy sposób opracować strategię handlową na kolejne miesiące i zminimalizować ryzyko utraty klientów. Co ciekawe, wyniki monitoringu mogą być również kartą przetargową w negocjacjach sprzedaży danego sklepu albo sieci handlowej.

Kto odpowiada za monitoring cen?

Doświadczeni analitycy spędzający całe godziny nad znalezieniem aktualnych informacji i cenników. Częściowo odpowiada za to również oprogramownie do monitorowania cen, które może samodzielnie przeszukiwać bazy danych, ale nie zawsze jest to możliwe. Przykładowo jeśli analiza dotyczy niewielkiej, bardzo niszowej branży, gdzie danych pozyskiwanych np. z internetu jest niewiele, nawet najbardziej zaawansowany technologicznie monitor cen niewiele zrobi bez pomocy żywego analityka.

Jak długo trwa analiza?

W zasadzie im dłużej, tym lepiej, bo dłuższe terminy zbierania danych i ich analizy pozwalają na ustalenie kompletnego obrazu sprzedażowego konkurencji. Zbierając dane przez miesiąc nie ma się wiedzy o tym, jak kształtowała się sprzedaż pół roku temu, czy sklep często wprowadzał promocje, czy miał zbyt na towar, jakie jest zainteresowanie klientów itp. Dzięki profesjonalnej analizie cenowej konkurencji można szybko i zgodnie z prawem monitorować jej zachowania sprzedażowe, a co za tym idzie, błyskawicznie podejmować niezbędne kroki.

Więcej informacji na https://dealavo.com/pl

Wszelkie działania w obrębie cenowego monitoringu

addmin54 Bez kategorii

Profesjonalny monitor cen

Profesjonalny monitor cen jak najbardziej musi się opierać na wszelkich działaniach sprawdzających internetowe sklepy pod kątem tożsamych produktów. Prowadzą internetowy sklep warto wybrać monitor cen konkurencji. Roboty, które pracują dla tego właśnie programu na bieżąco sprawdzają witryny sklepów u naszych konkurentów z konkretnej branży. Na pewno zostaną uwzględnione takie czynniki jak: ceny wcześniejsze z których kupujący byli zadowoleni, aktualne ceny produktów, rabaty, promocje jak i także ceny za towary nowe w sklepie. To właśnie na jej podstawie monitor cen wysuwać może wnioski co do cenowej polityki dla konkretnej firmy. Wywnioskować także można, jakie są w danej branży aktualne trendy. Cenowe audyty pozwalają na weryfikację działań w swoim sklepie. Czasami może tak być, że wyprzedzimy nieco działania, podejmowane przez konkurencję. Jest to jak najbardziej korzystne.

Na co pozwala monitor cen?

Wnikliwy monitor cen pozwala na zmianę ceny pod kątem atmosfery raz przy uwzględnieniu nowych produktów oraz takich, które są objęte promocją. Musimy mieć świadomość, że klienci są czasami w stanie zapłacić o wiele więcej za dane towary. Zadbać dlatego właśnie warto, aby monitoring cen przeprowadzany był możliwie regularnie. Porównanie własnych cen z cenami u konkurencji pozwoli na późniejsze ustalenie ceny. Będzie to taka cena, z jakiej internauci będą jak najbardziej zadowoleni. Jak widać jest to naprawdę genialne narzędzie.

Źródło: https://dealavo.com/pl

Jak sprawnie monitorować ceny u konkurencji?

addmin54 Bez kategorii

Eksperci, którzy – kolokwialnie pisząc – nie od dzisiaj prowadzą własne sklepy internetowe często decydują się na takie właśnie narzędzie, jak monitor cen rywali z branży. Dlaczego podejmują taką decyzję? Na co można liczyć z tego tytułu? Wszystkie najważniejsze informacje znajdziecie właśnie w dzisiejszym artykule.

Sklepy internetowe – dlaczego panuje taka konkurencja?

Na początek warto zaznaczyć, że z roku na rok zwiększa się liczba sklepów internetowych. Dlaczego tak się dzieje? Co przyczynia się do występowania tego konkretnego zjawiska? Po prostu coraz więcej osób kupuje drogą internetową. Polacy mają świadomość, że to na przykład sposób na to, żeby oszczędzić sporo czasu. Nie trzeba koniecznie jechać bowiem do konkretnej placówki stacjonarnej. To również okazja, by trochę zaoszczędzić – tym razem gotówki. W końcu internet to jedna wielka galeria handlowa – nie brakuje wyboru dobrych jakościowo produktów od porządnych producentów. Jest wiele osób, które widzą popyt na takie właśnie usługi. Decydują się zatem na założenie swojego sklepu internetowego. Eksperci przewidują, że ten trend na pewno nie ulegnie odwróceniu e następnych latach – raczej należy spodziewać się, że sklepów online będzie jeszcze więcej.

Czy sprawdzanie cen konkurentów jest konieczne?

Jakie są niezbędne czynniki, żeby odnieść sukces w dzisiejszych czasach? To między innymi posiadanie dobrych jakościowo produktów. Ważna jest również reklama. Bez wątpienia dla wielu Klientów najbardziej istotne są jednak warunki finansowe. Jeśli będziecie oferować zatem zbyt wygórowane ceny, to niestety konsumenci pójdą do konkurencji, której jak powszechnie wiadomo nie brakuje. Dobrze jest zatem wiedzieć, czy na przykład za produkty spożywcze oferujecie zbyt duże ceny itp. Czasami lekka obniżka sprawia, że można zyskać zdecydowanie więcej Klientów. Koniec końców pod wieloma względami po prostu się to opłaci. Może być też tak, że ktoś oferuje za swoje produkty zbyt niskie ceny. Wtedy można je podnieść i nadal być liderem cenowym. To oznacza kolejne dodatkowe zyski.

Jakie narzędzia warto wybierać?

Na szczęście w dzisiejszych czasach analizowanie cen u konkurentów z konkretnej branży nie musi odbywać się ręcznie. Byłoby to praktycznie niewykonalne, a na pewno bardzo czasochłonne. Swobodnie można zdecydować się na nowoczesny monitor cen. W jednym miejscu macie możliwość mieć dostęp do warunków finansowych ustalanych przez rywali z danego sektora. Takie narzędzia są bardzo pomocne, a także proste w obsłudze. Wydaje się zatem, że naprawdę warto w nie zainwestować.


Źródło informacji: https://dealavo.com/pl

Najważniejsze dni sprzedażowe lutego

addmin54 Bez kategorii

Najważniejsze dni sprzedażowe w roku – tych dat nie możesz przegapić!

Prowadzenie swojego własnego sklepu internetowego to bardzo odważne przedsięwzięcie. Prowadząc swoją własną firmę w branży e-commerce trzeba pamiętać o tym, aby wszystkie działania marketingowe i promocyjne planować z odpowiednim wyprzedzeniem. Warto również posiąść rzetelną wiedzę na temat tego, jakie są najważniejsze dni sprzedażowe w roku. W poniższym artykule omawiamy najważniejsze dni sprzedażowe, jakie mają miejsce w lutym. Zapraszamy serdecznie do wnikliwej lektury!

Najważniejsze dni sprzedażowe w roku – miesiąc luty

Luty to miesiąc krótki, jednak obfitujący w bardzo dużą ilość atrakcyjnych dni sprzedażowych. Każdy z pewnością wie o tym, iż 14 lutego obchodzimy coraz popularniejsze w Polsce święto zakochanych, czyli Walentynki.

Walentynki – lutowe święto zakochanych sposobem na rozkręcenie swojego e-biznesu

Z okazji Walentynek wszyscy zakochani obdarowują się rozmaitymi, często bardzo wymyślnymi prezentami. W lutym trwają także ostatki, obchodzi się również Tłusty Czwartek. Wiele sklepów podczas tłustego czwartku przeprowadza szereg akcji promocyjnych – warto wziąć z nich przykład i również spróbować zawalczyć o klientów. Tłusty czwartek oraz ostatki to niebezpośrednie powody ku temu, aby kupić coś ciekawego w internecie. Z tego względu warto swoim klientom prawidłowo zakomunikować, że z powyżej wymienionych okazji organizujemy dla nich jakieś bardzo atrakcyjne promocje oraz bonusy. To z pewnością sprawi, iż nasze zyski ulegną znacznemu podwyższeniu.

Źródło informacji: https://dealavo.com/pl/2019/04/15/najwazniejsze-dni-sprzedazowe-i-jak-je-wykorzystac/

Jak konkurować w sieci?

addmin54 Bez kategorii 0 komentarze/y

Rok 2018 w e-handlu

W 2018 roku w sieci w Polsce zarejestrowanych było prawie 31 tysięcy sklepów internetowych. Handlujemy wszystkim, od spożywki po samochody. Konkurencja na rynku jest spora, a Polacy nie lubią przepłacać. Z tego względu na arenie internetowej trzeba walczyć o klienta budując przyjazną politykę cenową oraz atrakcyjne oferty. Szanse na dochody mają jedynie najbardziej zorganizowani przedsiębiorcy.

Jak stać się konkurencją i zarabiać?

Konsument jest świadomy, wybiera produkty wysokiej jakości, ale zawsze poszukuje towarów w najkorzystniejszej dla siebie cenie. Aby przyciągnąć klientów w sklepach w sieci przedsiębiorcy nie tylko obniżają cenę swoich produktów, ale również starają się udostępniać korzystne warunki dostawy. Dobrze prosperujący E-commerce wymaga pewnych narzędzi, które pomagają zyskać klientów i konkurować z największymi gigantami na rynku. Strona internetowa powinna być przejrzysta, czytelna i atrakcyjna dla klientów, a sprzedawca powinien odpowiadać na maile w ekspresowym tempie. Wiele platform internetowych zaopatruje się w narzędzie, które służy do śledzenia cen konkurencji. Monitorowanie cen w sklepach internetowych jest stosunkowo młodym działaniem, ale dzisiaj bardzo trudno poradzić sobie bez tego narzędzia.

Co ma konkurencja, czego my nie mamy?

Nie trudno sobie wyobrazić ile czasu trzeba by poświęcić na badanie konkurencji, skoro Internet jest pełen sklepów, które oferują artykuły podobne do naszych lub takie same. Człowiek nie jest w stanie tego zrobić, a gdzie człowiek nie może tam robota pośle! I tak właśnie wygląda szpiegowanie ofert konkurencji. Robot, który monitoruje ceny przegląda setki stron oraz ofert i zbiera dane, którymi jesteśmy zainteresowani. Cóż nam jednak z tego, że wiemy co słychać w innych sklepach? Najlepiej wyobrazić sobie co robi konsument przed zakupem przez Internet? Sprawdza strony, które zajmują się porównywaniem ofert. Kiedy klient wie czego szuka – kupuje to w sklepie, w którym jest najtaniej. I w tym pomaga właśnie jedna ze stron porównujących zakupy. Skoro znamy ceny konkurencji, czasami wystarczy obniżyć cenę produktu o kilka groszy i już jesteśmy liderami na rynku e-sklepów. Są jeszcze inne korzyści, jakie daje monitorowanie cen w sklepach internetowych. Jeśli analiza wykaże, że żaden z naszych konkurentów nie ma produktu w ofercie – to my stajemy się liderami i możemy podnieść ceny naszego asortymentu, w ten sposób zarabiamy więcej. Handel w sieci jest jednak bardzo labilny, dlatego sytuacja może się w szybkim czasie zmienić, stąd warto zawsze trzymać rękę na pulsie.

Czytaj więcej na https://dealavo.com/pl