Monitor cen do kontroli konkurencji czy zdrowej rywalizacji?

addmin54 Bez kategorii 0 komentarze/y

W przeciągu ostatniego ćwierćwiecza znacznie zmieniły się metody analizy konkurencji. Wprowadzono między innymi monitor cen, który jest analitycznym, wirtualnym i mobilnym narzędziem służącym do między innymi regularnego sprawdzania, jak wyglądają stawki sprzedażowe u konkurentów. Dużą zaletą tego narzędzia jest to, że działa na wpółautonomicznie, samodzielnie wyszukując i analizując część zgromadzonych informacji.

Kto korzysta z monitora cen?

W teorii nie ma branży, w której nie mógłby być zastosowany. Jego uniwersalność sprawia, że sprawdza się zarówno do kontroli cenowej w niszowych branżach, jak i do analizy cen wśród na przykład ogromnych supermarketów. Zasada jest jedna: tam, gdzie pojawiają się jakiekolwiek ceny, stawki, cenniki i koszty, można bez problemu skorzystać z takiej formy narzędzia w celu zebrania niezbędnych danych.

Kto korzysta z jego wyników?

W dużym skrócie: monitor cen pozwala regularnie sprawdzać stawki konkurencji w wybranych produktach, towarach lub usługach, a następnie grupować zebrane dane. Ich dalszą analizą zajmują się najczęściej sprzedażowi analitycy, ale z danych korzystają też marketingowcy, specjaliści od reklamy i wszyscy ci, którzy związani są z tworzeniem całościowej oferty sprzedażowej. Mając dostęp do informacji zebranych dzięki monitorowaniu cen konkurencji można w łatwy sposób opracować strategię handlową na kolejne miesiące i zminimalizować ryzyko utraty klientów. Co ciekawe, wyniki monitoringu mogą być również kartą przetargową w negocjacjach sprzedaży danego sklepu albo sieci handlowej.

Kto odpowiada za monitoring cen?

Doświadczeni analitycy spędzający całe godziny nad znalezieniem aktualnych informacji i cenników. Częściowo odpowiada za to również oprogramownie do monitorowania cen, które może samodzielnie przeszukiwać bazy danych, ale nie zawsze jest to możliwe. Przykładowo jeśli analiza dotyczy niewielkiej, bardzo niszowej branży, gdzie danych pozyskiwanych np. z internetu jest niewiele, nawet najbardziej zaawansowany technologicznie monitor cen niewiele zrobi bez pomocy żywego analityka.

Jak długo trwa analiza?

W zasadzie im dłużej, tym lepiej, bo dłuższe terminy zbierania danych i ich analizy pozwalają na ustalenie kompletnego obrazu sprzedażowego konkurencji. Zbierając dane przez miesiąc nie ma się wiedzy o tym, jak kształtowała się sprzedaż pół roku temu, czy sklep często wprowadzał promocje, czy miał zbyt na towar, jakie jest zainteresowanie klientów itp. Dzięki profesjonalnej analizie cenowej konkurencji można szybko i zgodnie z prawem monitorować jej zachowania sprzedażowe, a co za tym idzie, błyskawicznie podejmować niezbędne kroki.

Więcej informacji na https://dealavo.com/pl

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *