Dlaczego warto prowadzić monitoring cen konkurencji?

addmin54 Bez kategorii

Prowadząc sklep internetowy bardzo ważne jest wyczucie. Nie tylko jeśli chodzi o asortyment i zatowarowanie sklepu zgodnie z tym co jest teraz na topie i się sprzedaje, ale także jeśli chodzi o ceny, przeceny i oferty promocyjne. Nic tak nie kusi konsumenta do dokonania zakupu jak modny produkt w super cenie. Na sprzedaży zawsze trzeba zarobić, ale cena nie może być też zbyt wysoka. Czy można sprawdzić optymalną cenę?

Monitoring cen konkurencji – co to daje?

Zwykle, aby ustalić cenę produktu bierze się pod uwagę koszty zakupu i marżę. Ale warto też wziąć pod uwagę co innego – ceny konkurencji. Można z powodzeniem prowadzić monitoring cen konkurencji https://dealavo.com/pl, tak aby konkurencyjna firma o tym nie wiedziała. Patrząc na ceny, a czasem nawet ilość sprzedanych sztuk można zobaczyć czy i cena w naszym sklepie internetowym jest tak samo kusząca dla konsumentów. Zwłaszcza, gdy sprzedajemy produkty z tej samej kategorii albo nawet takie same. Oczywiście konkurencja samą ceną nie jest korzystna, ale monitoring cen w innych sklepach da nam punkt odniesienia do ustalania naszych cen.

Analiza i poprawienie błędów

Gdy widzimy na jakim poziomie są ceny w innych sklepach i jeśli nasz sklep odbiega od tego poziomu warto do niego dorównać. Chodzi tutaj zarówno i niższą, jak i wyższą cenę. Gdy klient widzi niska cenę, a w innych sklepach ten sam produkt kosztuje więcej to zawaha się i odrzuci zakup, bo wyda mu się to podejrzane. Z kolei gdy cena będzie zbyt wysoka, a kilka innych sklepów na ten produkt taniej to konsument wybierze inny sklep. Dlatego warto monitorować i analizować ceny w branży.